کد مطلب : 35551 تاریخ مطلب : 1397/08/26

استارتاپ‌ها بيشتر از بازار دلالي سکه و دلار درآمدزا هستند

رييس اتاق بازرگاني اصفهان گفت: در حاليکه فعاليت در حوزه استارتاپها درآمد بيشتري نسبت دلالي در بازار دلار و سکه دارد، اما به دليل عدم فرهنگ سازي مردم حاضر به قبول ريسک سرمايه گذاري در کسب و کارهاي نوپا نيستند.

عبدالوهاب سهل آبادي در گفتوگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اينکه اصفهان به عنوان يکي از استان هاي صنعتي کشور، در اين بخش اشباع شده است، اظهار کرد: اصفهان پتانسيل بالايي در بخش گردشگري و آي تي دارد که متاسفانه از آن استفاده نمي شود، از سوي ديگر به جاي تخريب برخي کارخانه هاي قديمي شهر و تبديل آن به واحدهاي تجاري و مسکوني مي توان با تغيير کاربري آن به موزه از اين مراکز صنعتي استفاده آموزشي کرد و به سمت صنايع پاک در راستاي توسعه اشتغال پاک رفت.

وي با تاکيد بر اينکه بخش خصوصي و دولتي بايد به سمت صنايع پاک و فناوري هاي نوين حرکت کند، تصريح کرد: اصفهان بهره مند از جوانان خوش فکر و متخصص در حوزه آي تي است، اما هنوز از اين ظرفيت براي توسعه استان استفاده کامل نشده است.

رييس اتاق بازرگاني اصفهان با بيان اينکه شرکت هاي دانش بنيان و استارتاپ ها نيازمند حمايت هستند، تاکيد کرد: امروز اين شرکت ها درگير مسائل بانکي هستند و به دليل اينکه حمايت مالي مناسبي از سوي دولت و بخش خصوصي از آنها نمي شوند، بعضا به موفقيت نمي رسند.

وي با تاکيد بر اينکه استارتاپ ها نيازمند صندوق حمايتي هستند، اظهار کرد: يک فرد به تنهايي نمي تواند طرح يا ايده اي را ارائه و در نهايت قادر به فروش و سرمايه گذاري آن باشد.

سهل آبادي با بيان اينکه براي پيشرفت و موفقيت استارتاپ ها نيازمند ايجاد صندوق حمايتي در اين بخش هستيم، تصريح کرد: متاسفانه در ايران به معناي واقعي در حوزه استارتاپ ها و سرمايه گذاري در اين بخش در بين مردم فرهنگ سازي نشده و مردم حاضر به قبول ريسک سرمايه گذاري در کسب و کارهاي نوپا نيستند، در حاليکه اين حوزه حتي بيشتر از دلالي در بازار دلار و سکه مي تواند درآمدزا باشد.

وي با بيان اينکه استارتاپ ها نيازمند پشتوانه قانوني و حمايت مادي و معنوي هستند، خاطرنشان کرد: در شرايط اقتصادي و تحريم هاي امروز آمريکا، مي توان با تکيه بر توان نخبگان و ايده هاي آنها و همچنين تکنولوژي هاي نوين موفق به دور زدن تحريم ها و گذر از اين بحران شد.


نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور