کد مطلب : 32157 تاریخ مطلب : 1397/06/27

اصناف در خط مقدم مبارزه اقتصادي قرار دارند

رئيس اتاق اصناف ايران گفت: اصناف در خط مقدم مبارزه اقتصادي قرار دارند که مي‌خواهند در مقابل تحريم‌ها و کاستي‌ها ايستادگي کنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از ورامين، علي فاضلي در جلسه بررسي مشکلات اصناف شهرستان ورامين اظهار داشت: وجود رانت در ساختار اقتصادي کشور اجازه فعاليت به اصناف را در کشور نميدهد و باعث ميشود بعضي مشکلات بهوجود آيد.
وي گفت: دولت توجه جدي به بنگاههاي صنفي ندارد؛ نياز فرهنگي جامعه و حلقه اقتصادي کشور در بنگاههاي اقتصادي و اصناف است.
فاضلي اظهار کرد: بحث نظارت يک هزارم مالياتي که به اصناف داده ميشود به حساب خزانه دولتي واريز ميشود و در سه سال گذشته مبلغي که دولت به اصناف تخصيص داده در حدود يک ميليارد و سيصد ميليون تومان است که اين هزينه در جهت پرداخت حقوق و بيمه اتاق اصناف ايران و ساير اصناف در کشور هزينه شده است.
رئيس اتاق اصناف ايران تاکيد کرد: يکي از مشکلاتي که در اتاق اصناف وجود دارد تصويب قانون بود که بر عليه اصناف استفاده ميشود.
وي اذعان داشت: نبايد نگاه برخلاف صنعت به اصناف داشت؛ هر امتيازي که به صنعت داده ميشود بايد به اصناف هم داده شود.
فاضلي خاطرنشان کرد: دولت نتوانست بدنه اقتصادي خود را کوچک کند و اختيارات خود را به مردم بدهد و رفته رفته بزرگتر شد؛ اين در نظام اقتصادي مشکلدار است و ارادهاي در دولت براي سپردن کار به مردم وجود نداشت.
اين مسؤول گفت: اصناف کشور جنگ تحميلي را مشاهده کردند و از اين امتحان موفق و سربلند بيرون آمديم، ولي هم اکنون در حساسترين وضعيت اقتصادي قرار داريم و دشمنان سعي دارند کشور را به تنگا ببرند و ميخواهند کشور ايران را از بين ببرند و ديگر با دولت کاري ندارند. رئيس اتاق اصناف ايران تصريح کرد: اصناف در خط مقدم مبارزه اقتصادي قرار دارند که ميخواهند در مقابل تحريمها و کاستيها ايستادگي کنند.
وي گفت: يکي از برنامههايي که در اتاق اصناف انجام شده است، برگشت تراکنشهاي مالي از طريق دستگاه پز بود که مصوبه هئيت وزيران را با رايزني و نامهنگاري تغيير داديم که بابت تراکنش هزينه کم نکنند؛ دولت سعي داشت اتحاديه تاکسي داران، آژانس داران و حمل نقل شهري را از دست اصناف و شهرداري خارج کند.
فاضلي در خصوص تامين مواد اوليه در شهرستان گفت: اتاق اصناف تعهد مينمايد تا مواد اوليه شهرستان را تامين کند و مردم کاستي در اين خصوص نداشته باشند.
وي در آخر افزود: روزهاي سختي در بحث اقتصادي داريم، اصناف و مردم ايران در روزهاي سخت هستند و کمک کنيد تا نظام در اين برهه از وضعيت اقتصادي سربلند خارج شود.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور