کد مطلب : 29942 تاریخ مطلب : 1397/06/04 منبع : اتاق اصناف شميران

پيشنهاد کاهش ماليات ارزش افزوده از 9 به 3 درصد براي حمايت از توليدداخل

به گزارش خبرگزاري تسنيم، غلامرضا کاتب در مصاحبه با راديو افزود: تصميم گيري و سياست گذاري در حوزه هاي اقتصادي ضمن ثبات بايد با واقعيت ها و شرايط جامعه همخواني و در عين حال بتواند گره اي از مشکلات توليدکنندگان و فعالان بازار باز کند.

وي در ادامه اظهارداشت: سياست گذاري و برنامه ريزي در شرايط سخت تحريمي و تلاطم هاي اقتصادي بايد به نحوي باشد که هم توليد داخل حمايت و هم از آسيب ها در امان باشد.
رئيس فراکسيون توليد و اشتغال مجلس شوراي اسلامي گفت: اين فراکسيون 20 روز قبل نشستي با وزير و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کرد.
وي افزود: کميسيون در اين جلسه 20 مورد پيشنهاد براي حمايت از توليد داخلي در شرايط فعلي مطرح کرد که دسترسي آسان توليدکنندگان به مواد اوليه، افزايش مدت زمان پرداخت اقساط تسهيلات اعطاي به توليد کنندگان از پنج به هشت سال، کاهش ماليات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد براي شش ماه و غيره از جمله اين موارد بوده است.
کاتب تصريح کرد: تامين مواد اوليه يکي از چالش هاي جدي امروز توليدکنندگان در جامعه است.
وي گفت: سازو کارها بايد به نحوي باشد که مواد اوليه بطور مستقيم به دست توليدکنندگان واقعي برسد نه سر از بازار دلالي و واسطه گري در بياورد و با قيمت هاي گزاف در اختيار مصرف کنندگان قرار گيرد.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي افزود: بدون شک با عملياتي شدن اين پيشنهادها چرخ توليد در شرايط سخت تحريمي روان تر خواهد چرخيد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به اينکه ارزش افزوده يک آسيب جدي براي توليد کشور محسوب مي شود، اظهارداشت: اين ماليات بايد از مصرف کنندگان دريافت شود نه توليد کنندگان!.
رئيس فراکسيون توليد و اشتغال مجلس گفت: براي رفع اين معضل بايد سامانه متمرکز فروش، توليد و مصرف در کشور ايجاد شود که متاسفانه جاي چنين سامانه اي در جامعه به شدت خالي است.
وي افزود: بسياري از واحدهاي توليدي در شرايط حاضر با چالش هاي جدي دست به گريبان هستند از اينرو ضرورت ايجاب مي کند مسئولان براي وضعيت موجود تصميمات منطقي و راهگشا اتخاذ تا توليدکنندگان با کمتر معضل به فعاليت خود ادامه دهند.
کاتب در ادامه يادآورشد: بيشتر مشکل توليد کشور ريشه در مباحث داخلي دارد تا خارجي چراکه تحريم هميشه بوده و دوران هاي سختتر از اين هم را ملت پشت سر گذاشته است.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور