کد مطلب : 29884 تاریخ مطلب : 1397/05/24

صادرات ممنوع شد

تعيين سقف قيمت تعزيراتي انواع کاغذ

به گزارش شاتا به نقل از ايسنا ، طبق تصويب ستاد تنظيم بازار، سقف قيمت تعزيراتي کاغذ روزنامه 4100 تومان و سقف قيمت کاغذهاي چاپ و تحرير کيلويي 5100 تومان تعيين شد. همچنين سقف قيمت تعزيراتي بالکي نيز 5100 تومان مي شود.
بر اساس اين گزارش به منظور رصد و پايش بازار کاغذ، کميته دائمي کنترل تامين نياز مصرف کنندگان واقعي در اين حوزه با رياست وزارت فرهنگ و راشاد اسلامي تشکيل شد.
به موجب تصميمات اتخاذ شده اين کميته، لازم است به نحوي نسبت به مديريت بازار اقدام نمايد که در کنار پيشگيري از کمبود در بازار، کالا به قيمت مصوب به دست مصرف کنندگان واقعي برسد.
همچنين مقرر شد موجودي انبارها و مراکز نگهداري اعلان و در صورت عدم مراجعه جهت دريافت شبکه توزيع به وزارت ارشاد و سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استاني، موجودي مذکور احتکار و اختفاي تلقي و مشمول برخورد قانوني شود.
در اين راستا صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله از کشور نيز ممنوع شده است.
در عين حال وارد کنندگاني که محموله هاي وارداتي کاغذ در گمرکات دارند موظف شدند ظرف يک هفته با هماهنگي گمرک و بانک مرکزي نسبت به کارسازي و ترخيص محموله خود اقدام کند.
با توجه به نزديکي بازگشايي مدارس مقرر شد موضوع تامين ارز مورد نياز براي واردات مواد اوليه کاغذ و انواع کاغذ با هماهنگي بانک مرکزي در دستور کار قرار گيرد. فرآيند تعيين مباشر به منظور واردات، تامين و توزيع کاغذ براي کتب درسي بر عهده وزارت اموزش و پرورش و براي ساير انواع کاغذ بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهد بود.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور