کد مطلب : 27402 تاریخ مطلب : 1397/03/19 منبع : اتاق اصناف ايران

توافق سازمان مالياتي با اصناف براي ماليات عملکرد سال 96

افزايش 5 درصد ماليات گروه سوم مشاغل

مشاور مالياتي اتاق اصناف ايران از توافق سازمان مالياتي با اصناف براي عملکرد مالياتي سال 96 اصناف خبر داد.
محمدرضا جعفريان با اشاره به توافق سازمان امور مالياتي و اتاق اصناف براي ماليات عملکرد سال 96 بخشي از مشاغل حقيقي و گروه سوم مشاغل اظهار داشت: در راستاي اجراي تبصره 100 قانون مالياتهاي مستقيم، مشمولان اين تبصره و گروه سوم بند 2 آئيننامه اجرايي ماده 95 قانون مالياتهاي مستقيم، مقرر شد ماليات عملکرد سال 96 آنها نسبت به سال 95 با 5 درصد افزايش همراه باشد.
مشاور مالياتي اتاق اصناف ايران در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، تاکيد کرد: مودياني که 10 برابر رقم مذکور در ماده 84 قانون مالياتهاي مستقيم نسبت به فروش و خدمات درآمد دارند، ميتوانند از اين تفاهم به وجود آمده استفاده کنند.
وي افزود: همچنين گروه سوم مشاغل در صورتي که فعاليتشان منطبق با تبصره ياد شده است، ميتوانند اظهارنامه و ماليات متعلقه را پرداخت و در شهريور ماه برگه ماليات قطعي خود را دريافت کنند.
جعفريان يادآور شد: مؤدياني که هنگام تسليم اظهارنامه ماليات خود را کامل نپردازند، ميتوانند 40 درصد آن را به صورت نقدي و مابقي را در 4 قسط پرداخت کنند. جعفريان عنوان کرد: در حال حاضر نزديک 600 هزار واحد صنفي معاف از ماليات بوده و حدود 900 هزار واحد نيز مشمول توافق تبصره 100 خواهند شد.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور