کد مطلب : 26338 تاریخ مطلب : 1397/02/18 منبع : اتاق اصناف ايران

ارائه بسته‌هاي تشويقي و معافيت‌هاي مالياتي گامي مهم در حمايت از کارگر ايراني است

رئيس اتاق اصناف قرچک با اشاره به وجود موانع اداري در رونق کسب و کار ايراني گفت: ارائه بستههاي تشويقي و معافيتهاي مالياتي ميتواند سبب اطمينان خاطر کسبه براي توليد و فروش کالاي ايراني شود.
حميدرضا تاجيک امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم تحقق شعار سال و حمايت از کار و کارگر ايراني اظهار داشت: متأسفانه ادارات و نهادها در برابر توليد کالاي ايراني سنگاندازيهاي زيادي ميکنند که بخش عظيمي از آن حاصل ضعف قوانين موجود است که عملاً کارآفرين و توليدکننده را دچار نااميدي ميکند، بنابراين بايد موانع اداري کسب و کار برداشته شود.
به گزارش خبرگزاري تسنيم از قرچک، وي بيان کرد: در حوزه عرضه کالاي ايراني که توسط اصناف و هزاران واحد صنفي خرد و کلان در سراسر کشور انجام ميشود، نيازمند ارائه بستههاي تشويقي و معافيتهاي مالياتي هستيم تا کسبه با اطمينان خاطر بيشتري اقدام به فروش کالاي ايراني کنند.
رئيس اتاق اصناف شهرستان قرچک افزود: همانطور که عموم مردم به عنوان خريداران کالا در انتخاب خود با توجه به وجود نمونههاي ايراني و خارجي آزاد هستند، مسئولان واحدهاي صنفي نيز در ارائه کالا به مردم، به کيفيت، استقبال مردم، قيمت و پشتيباني و ارائه خدمات از سوي توليدکننده توجه ميکنند.
تاجيک تصريح کرد: زماني که کالاي ايراني از خصوصيات مورد نظر واحدهاي صنفي برخوردار باشد، به ناچار به سمت فروش کالاي خارجي گرايش پيدا ميکند.
وي ادامه داد: بنا بر رصد مسئولان اصناف در کشور مواردي همچون بيثباتي و غيرقابلپيشبيني بودن قيمتهاي مواد اوليه و محصولات، دشواري تأمين مالي از بانکها، بيثباتي سياستها، مقررات و رويههاي اجرايي ناظر به کسب و کار، رويههاي غيرمنصفانه و ناعادلانه بودن مميزيها، دريافت ماليات و موانع اداري کسب و کار ادارات و دستگاههاي اجرايي مرتبط با کسب و کار مهمترين موانع کسب کار در بازار کار اعلام شده است.
رئيس اتاق اصناف شهرستان قرچک در پايان خاطرنشان کرد: اميد است مسئولان بالادستي با لحاظ اين مشکلات و برطرف کردن موانع پيشرو بتوان گامي مؤثر در تحقق شعار سال و منويات مقام معظم رهبري برداشت.
نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور