کد مطلب : 16828 تاریخ مطلب : 1396/05/16

سامانه جامع روابط کار رونمايي مي‌شود سامانه جامع روابط کار رونمايي مي‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از رونمايي سامانه جامع روابط کار در روز دوشنبه مرداد ماه جاري در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛ احمد مشيريان در برنامه روز از نو» راديو اقتصاد افزود: ذيل اين سامانه 32 نرم افزار تحت پوشش قرار ميگيرد که يکي از اين نرم افزارها مربوط به ثبت قراردادهاي کار است.
وي اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار مجموعه کارهاي مربوط به روابط کار، بازرسي کار، تشکلهاي کارگري و کارفرمايي، آموزشهاي مختلف مرتبط با روابط کار، بيمه، حوادث ناشي از کار و … را دربرميگيرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از طراحي نرم افزار اختصاصي براي قراردادهاي کار طبق ماده 10 قانون کار در کشور خبرداد و گفت: طبق اين ماده قانوني کار فرمايان ملزم به ارائه يک نسخه از قرارداد کار خود به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي هستند.
وي افزود: کارگران و کارفرمايان با راهاندازي سامانه جامع روابط کار اين امکان را پيدا خواهند کرد تا در راستاي اجراي ماده 10 قانون، ادارات کار را از قراردادهاي کتبي و شفاهي مطلع کنند.
مشيريان اظهارداشت: در صورت استفاده فراگير از اين سامانه امکان اطلاع از وضعيت بازرسي حوادث کار، پرداختهاي کارگران و در يک کلام همه امور صنفي حاکم در يک کارگاه بيش از پيش فراهم خواهد شد.

نیمتا روزنامه های کثیرالانتشار کشور